روز 11 اردیبهشت ماه به نام روز جهانی کر و کارگر نام گذاری شده است.
کم نبودند و نیستند هنرمندانی که بر سر سفره شریف کارگری نان خوردند و تربیت شدند. ادبیان و فرهیختگانی که حاصل دست رنج پدر آن ها را رشد داد و همیشه بعد از هر موفقیتی در عرصه حرفه ای نان حلال و شرافت خانه پدری را رمز موفقیت خود می دانستند.
 
پرویز پرستویی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون از آن دسته بازیگرانی است که در دوران کودکی کارگری کرده و خود نیز بر سر سفره پدر کارگرش نشسته است و همیشه در هر فرصتی با ذکر خاطرات شیرین دوران کودکی، می گوید: من هرچه دارم از خانواده ام دارم و اگر به جایی رسیده ام به خاطر نان حلالی بود که پدرم بر سفره می آورد.

picture Parviz Parastooee (www.bornOLD.ir) Douset Daaram
 
پرویز پرستویی درباره ایفای نقش کارگر در آثار سینمایی و تلوزیونی می گوید: من با عشق به دستان کارگردان بوسه می‌زنم و هرجا نقشی را بازی کردم به خصوص نقش کارگر با عشق بوده است.
 وی درباره دوران کودکی خود می گوید: من هم اکنون60  سال سن دارم اما از 6 سالگی کارگری کردم و عرق ریختم و حتی در سینما نیز کارگری کردم.
  به گفته خودش پرویز پرستویی فقط بازیگر سینما نیست بلکه ریشه در یک خانواده کارگری دارد و به آن افتخار می‌کند.
 بازیگر آژانس شیشه ای با  اشاره به اینکه مقاومت در خانواده کارگری و ریشه کارگری آموخته است؛ گفت: اگر امروز در سینما به خیلی از نقش‌ها نه می‌گویم به این دلیل است که مطمئنم اگر روزی در سینما جایی نداشته باشم می‌توانم بروم کارگری کنم و مثلا در بلورسازی کار کنم و افتخار می‌کنم که در سفره کارگری بزرگ شدم.
 پرستویی با اشاره به لزوم توجه به کارگران می گوید: امیدوارم کارگردان روزگار خوبی داشته باشند.